Bewust Ondernemers Netwerk Café Rotterdam

Kaart wordt geladen...

Datum/Tijd
Date(s) - 29/11/2019
16:00 - 18:30

Locatie
Centrum Djoj

Categorieën


Bewust Ondernemers Netwerk Rotterdam (BONR)

Dit netwerk staat voor verbinden, verdiepen en versterken. Meer dan zien en gezien worden en leads for business scoren, draait het in dit netwerk om het vergroten van de kracht van de deelnemende ondernemers. Wij helpen elkaar om onze authentieke kwaliteiten te ontwikkelen en hiermee ons persoonlijke leiderschap en onze ondernemerskracht te vergroten. Door met elkaar te investeren in een duurzame ontwikkeling van onszelf, vergroten wij dus onze gezamenlijke ondernemerskracht.

BONR heeft als missie om ons bewustzijn te laten groeien en anderen te inspireren. BONR is een groeiend platform dat is ontstaan vanuit de overtuiging dat we bewuster met onszelf en de wereld om ons heen om mogen gaan.

Via ons netwerk creëren we gelegenheden waar wij elkaar ontmoeten, inspireren en samen werken om van elkaar te leren.

We komen maandelijks bij elkaar. We bespreken actuele thema’s die ons dagelijks bezig houden. We inspireren elkaar door het aanbieden van onze producten, ondersteunen en adviseren bij het ontwikkelen van nieuwe initiatieven en behandelen verschillende vragen op het gebied van bewust ondernemen.

Als ‘bewust ondernemer’ heb jij bij ons de gelegenheid om collega’s te ontmoeten via ons ondernemerscafé. Dit is een interactieve setting waarbij ook jij de kans krijgt om ons in een korte workshop van een half uur tot maximaal drie kwartier, ons te inspireren vanuit jouw kennis, visie en missie over het (bewust)ondernemerschap. Zo blijft er voldoende ruimte over om te netwerken in het Bewust Ondernemers Café.

Meld je hier links aan voor deelname, volg “Klik hier om in te schrijven“.

We hopen je te mogen begroeten!

Kosten: €10,- ter dekking van de kosten. Reserveren en betalen via de website van Centrum Djoj is noodzakelijk i.v.m. de logistiek. Je hoeft (nog) geen lid te zijn van BONR om deel te kunnen nemen. Koffie/thee bij prijs inbegrepen. Overige consumpties zijn voor eigen rekening.

Elke maand is de eerste 30-45 minuten bestemd voor een korte Interactieve lezing door een deskundige!

Ben jij zichtbaar genoeg? De workshop wordt verzorgd door Rob Overgauw

Veel aandacht gaat tegenwoordig uit naar het fenomeen zichtbaarheid. Dat je als ondernemer zichtbaar moet zijn zowel online als offline. Lekker is dat.. Moeilijk ook. Voor velen. Maar doet hoeft niet zo te zijn. Hoe het werkt, wat wel en wat niet werkt, de valkuilen en succesfactoren gaan we in deze middag behandelen. In deze middag gaat Rob Overgaauw dieper in op het onderwerp zichtbaarheid en het daarmee onlosmakelijke profileren, in wetenschapstaal: zelfpresentatie. Speciaal voor ondernemers.

We gaan deze nogal beladen thema’s op een luchtige manier aanvliegen. Luchtig, ja, maar wel effectief. Dat het dus ergens bij je blijft hangen wat hier gedeeld wordt waardoor jij er je voordeel mee doet.

Allereerst het fenomeen zichtbaarheid, waar hebben we het dan over? Wat moet er precies zichtbaar zijn in en over de praktijk van de zzp -er?

Dan komen we op identiteit. En vooral de link tussen jouw identiteit en je merkwaarde, je klantbelofte. Maar ook je logo, je huisstijl en alle andere dingen die je doet om je merk kracht bij te zetten.

De psychologische valkuilen en drempels die iedereen tegenkomt en waar dat vandaan komt. We halen Carl G. Jung er bij dit onderdeel heel even bij.

Verbinding is het woord van deze tijd. Misschien wel net zo belangrijk en net zo’n jeukwoord als authenticiteit, toch ontkomen we niet aan beide dimensies. We gaan praten over de kracht van verbinding, je gun factor, aantrekkingskracht en meer. Wie niet kan verbinden zit snel zonder handel. Andersom is ook waar.

Strategie mag niet ontbreken en daarom gaan we kort in op je persona’s en waarom die relevant zijn voor je zichtbaarheid. Wie is jouw perfecte klant en hoe spreek je die aan. Wat spreekt hen in jou aan en hoe maak je daar slim gebruik van?

Taal is ook belangrijk. Wat zeg ik? Welke woorden gebruik je om te zeggen dat je onderscheidend bent? Hoe maak je met tekst duidelijk wat die klant aan jouw aanbod overhoudt? Hoe breng je dat pakkend in een elevator pitch? Hoe laat je framing en storytelling voor je werken? We gaan het doen.

Na de verbale variant kijken we dan ook nog even naar expressie: lichaamstaal. Oftewel: hoe zeg ik het? De non-verbale tegenhanger waarvan de wetenschap zegt dat die 92% bepalend is voor een ‘go of no go’ bij je prospect.

Tools en technieken: wat zijn de laatste ideeën over vlogs, blogs en social media. Heb jij al een plan of doe je maar wat?

Aan het eind van mijn verhaal geef ik enkele deelnemers het podium. Die krijgen een minuut om te zeggen wat ze te zeggen hebben voor een zaal vol potentiele geïnteresseerden. Voor wie dit leuk vindt neem ik die pitch op met mijn camrecorder. Het eindresultaat krijg je toegezonden op je mailadres.

Het belooft een energieke middag te worden waarin misschien het publiek wel net zo belangrijk wordt als de spreker.